Kahve Kalp Krizini Tetikleyebilir

Epidemiology
dergisinde yayınlanan bir araştırmada kahvenin bazı kişilerde bir saat
içinde kalp krizi meydana gelmesine neden olabileceğini belirtiliyor.
Araştırma ölümle sonuçlanmaış 503 kalp krizi vakası incelenerek
gerçekleştirilmiş. Çok kahve içenler biraz daha rahat olabilirler çünkü
günde bir fincan ve daha az kahve içenlerde, daha çok içenlere göre
kahvenin kalp krizine neden olma riskinin dört kat daha fazla olduğu
belirtiliyor.
Kalp hastalığı için risk faktörü olan diğer
alışkanlıklara sahip kişilerde kahvenin etkisi daha da artıyor.
Araştırmacılar kalp hastalığı bulunan veya risk altındaki kişilerin az
veya çok kahveden tamamen uzak kalmaları gerektiğini ifade ediyorlar.
Kahvenin
içinde bulunan kafeinin kan basıncında ve semptik aktivitede kısa
süreli artışa neden olduğunun ve bunun da kalp krizi gelişimini
tetikleyebileceğini ileri sürüyorlar.
Bununla birlikte daha
önceki araştırmalar kahvenin parkinson hastalığı, şeker hastalığı ve
belirli kanserlerin gelişme riskini azaltabileceğini belirtmekte.
Bahse
konu çalışmada ise günde 2-3 bardak kahve içenlerde her fincan
sonrasında kalp krizi geçirme risklerinin %60 kadar arttığı ifade
ediliyor. Oysa bu artış az miktarda kahve içenlerde içilen her bardak
kahve sonrasında %400e kadar çıkabiliyor. En şanslı grup ise günde 4-5
bardak ve daha fazla kahve içenler: bu grupta her bardak sonrası kalp
krizi gelişme riski çok az artıyor. Kahvenin yanısıra diğer risk
faktörlerinden 3 veya fazlasına sahip kişilerde kahve sonrası kalp
krizi gelişme riski iki kat daha artıyor.
Özellikle sedanter (hareketsiz) bir yaşam süren kişilerin kahve içmemeleri öneriliyor.
Daha
önceki bir çalışmada da kahveyi metabolize etme hızları genetik olarak
yavaş olan kişilerde, kahve içimi sonrası ölümcül olmayan kalp krizi
vakalarının sık olduğu belirtilmişti.
YUKARIDA SÖZ EDİLEN
KAHVENİN BİZİM PİŞİRİLEREK HAZIRLANAN TÜRK KAHVESİ İLE AYNI OLMADIĞINI
BELİRTMEKTE YARAR VAR. ANCAK ETKEN MADDE OLAN KAFEİN AYNI.